Wirtualne biuro to coraz częściej wybierana opcja wśród osób prowadzących działalność gospodarczą, spółki czy stowarzyszenia. Jednak wciąż wzbudza dużo ciekawości i pytań. Warto się dokładnie dowiedzieć, na czym polegają usługi wirtualnego biura.
Czym jest wirtualne biuro?
Firma, która świadczy usługi wirtualnego biura, musi mieć prawo do podnajmowania danego lokalu podmiotom trzecim. To jeden z warunków działania takich przedsiębiorstw. Właśnie na najmowaniu części przestrzeni użytkowej polega współpraca pomiędzy wirtualnym biurem, a jego klientem.
Poza możliwością zarejestrowania firmy na wirtualnym adresie osoba korzystająca z takich usług zyskuje również skrytkę pocztową i obsługę korespondencji.
W zależności od tego, co oferuje wirtualne biuro, może być to związane jedynie z odbiorem poczty lub także z:
- powiadamianiem klienta o nadchodzącej korespondencji,
- skanowaniem i przekazywaniem treści korespondencji na e-mail,
- cotygodniowym przesyłaniem papierowej korespondencji tradycyjną pocztą do klienta lub innego wskazanego adresata.
W ten sposób osoba prowadząca działalność jest na bieżąco zaznajomiona z tradycyjną komunikacją np. z urzędami lub innymi instytucjami. Oprócz tego firmy, takie jak Marszałkowska 80 oferują również możliwość skorzystania z przestrzeni do pracy i spotkań, czyli sali konferencyjnej oraz sprzętu biurowego.
Jak działa wirtualne biuro?
Współpraca z wirtualnym biurem rozpoczyna się od podpisania umowy na najem części użytkowej. W ten sposób można nabyć prawo do zarejestrowania siedziby firmy pod adresem wirtualnego biura.
Marszałkowska 80 w zależności od preferencji klienta umożliwia comiesięczną płatność w kwocie 150 zł netto lub korzystną roczną opłatę w wysokości 1500 zł netto.
Co więcej, podatnicy CIT mogą fakturę za usługi wirtualnego biura wrzucić w koszty prowadzenia działalności i odliczyć od podatku. To korzystne rozwiązanie, dla osób chcących cieszyć się prestiżowym adresem i elastycznymi warunkami współpracy.